famnijkamp.reismee.nl

Dag 2 - Cancun

Dag 2

Onze eerste dag in Cancún worden we gewekt door een verdrietige Ivar. M’n horloge verteld me dat het 8:30uur is. Blij en verbaasd vraag ik Lianne of Ivar de hele nacht gewoon heeft doorgeslapen, ik heb namelijk niks gehoord. Ik voel me wel flink brak.. een avond flink zuipen gaat me beter af, maar die reis van gisteren verklaard dat gevoel wel. Helaas lijkt Lianne beter op te letten, haar telefoon laat namelijk zien dat het nog maar 00:30uur is... mijn horloge is nog niet verzet.

Om 1:30uur, 2:00uur en 05:30uur worden we nog een paar keer gewekt. We kunnen de fles uitstellen tot 6:30uur en doen Ivar om 7uur weer naar bed, waarna we lekker vroeg aan het ontbijt zitten. We krijgen vers fruit en quesadillas, heerlijk. Na het ontbijt slaap Ivar nog steeds en wij verplaatsen ons richting de mooie tuin van ons hotel ‘El Rey Del Caribe’, waar we 2 hangmatten vinden. Tot nu toe doet het hotel z’n naam eer aan. Snel nog even de ochtendgymnastiek van het personeel meepikken en daarna Ivar uit bed halen om vervolgens onze huurauto op te halen.

We moeten lopend naar de verhuurmaatschappij, wat ongeveer n half uurtje van ons vandaan is. Dus, zonnebrand op, deet op, zonnehoedje op bij Ivar, Ivar doet m weer af, wij weer op, Ivar weer af.. nou ja, je begrijpt t wel. Ivar won. Om 10uur is het al bijna 30graden en de luchtvochtigheid is erg hoog, dus we springen van schaduw naar schaduw. Helaas raken we soms nog wel eens de zon, dat heb je als je in Mexico op vakantie gaat, dus we komen behoorlijk bezweet aan. Gelukkig is het in het verhuurkeetje heerlijk fris en heeft onze verhuurder even de tijd nodig om alle gegevens erbij te zoeken.

Helemaal weer fris en fruitig stappen we de op steenworp afstand liggende Wallmart binnen, waar we boodschappen doen. Op het lijstje staan brood (voor Ivar) en water. We komen er tijdens het boodschappen doen achter dat we onze primaire levensbehoeften helemaal zijn vergeten. Bier en chips. Ook nemen we snel nog even kruidenboter en fruit mee. In onze nieuwe auto rijden we weer terug naar ons hotel. We leggen Ivar in bed en hangen zelf nog wat in de tuin. Als Ivar om vier uur nog niet wakker is, kleden wij ons in de slaapkamer maar vast om, maar ook met licht en geluid is er geen beweging in te krijgen. Dan maar op de ruwe manier..

Zo slap als een vaatdoek hijsen we Ivar in zn nieuwe badpak. Snel de band opblazen en plonzen maar. Zelfs het lekkere lauwe water van het zwembad zorgt er niet voor dat de lieve jongen de slaap uit zn ogen krijgt en met een fijne douche wordt het ook niet echt beter. Snel maar even even een beetje macaroni voeren en maar weer terug maar bed er mee. Ook voor de fles van 19uur is er nauwelijks beweging in te krijgen.. de wereldreiziger is gebroken.

..Hopelijk voor de hele nacht.

We willen eten halen bij ‘Taqueria Coapenitos’, klinkt behoorlijk Mexicaans. Omdat ze ons onduidelijke Twengelse gemompel niet kunnen verstaan, kunnen we de taco’s niet meenemen maar moeten we ze in het restaurant opeten. Ook geen probleem, want ze zijn erg lekker. En ik kan meteen even kennis maken met de spicey sausjes hier. Poeh hè! Met de taco’s achter de kiezen sjokken we weer terug naar ons hotel. Tijd voor een biertje in de hangmat. Echt heel spannend was het niet vandaag, maar ik heb zon gevoel dat Ivar momenteel niet zoveel spanning aan kan, dus dat zit wel snor.

Buenos noches