famnijkamp.reismee.nl

Dag 16 en 17 - De laatste vakantiedagen..

Dag 16 en 17


Aangezien we geen enkele reactie hebben gehad op mijn oproep, zijn we genoodzaakt vandaag onze vakantie te staken en om de verhaaltjes behoorlijk in te korten. Bedankt allemaal...

Gelukkig mogen we vandaag nog een dag in het resort blijven en daar maken we dan ook maximaal gebruik van. We beginnen uiteraard weer met een royaal ontbijt bij Las Olas met quesedillas, vers fruit en diverse vers geperste drankjes.

Na het ontbijt duiken we snel weer de sportschool in om onze hardloopvaardigheden te verbeteren om vervolgens als een malle onze tassen in te pakken. Anneleen past ondertussen weer op Ivar. 12 uur moeten we uitgechecked zijn vandaag en uiteraard gebeurt dat ook exact op tijd. We mogen de rest van de dag nog wel gebruik maken van de faciliteiten hier en gooien Ivar en zn tentje in het huis van Frank en Anneleen als wij onszelf rustig richting het restaurant begeven. Onze galgenmaal hier bij Mahekal.. nacho’s met kip en kaas en groot stuk Mexicaans bereidde kip met risotto voor mij en Lianne vis van de dag. Goeie keus!

Na het eten duiken we snel de zee nog in om ons vervolgens te douchen en klaar te maken voor vertrek in het huisje van Frank en Anneleen.

Half 6 rijden we weg richting Cancun waar we onze auto moeten inleveren in de buurt van de Wallmart, snel nog even broodjes halen en daarna opgepikt worden door de eigenaar van ons hotel wat op 15 minuten van het vliegveld ligt. Het hotel is volgens mij geen hotel maar airbnb, maar dat mag de pret niet drukken. Vlug onze koffers inpakken, Ivar eten doen en dan naar bed met die jongen. Het is intussen al 8uur geweest, veel te laat voor hem. Ik schrik me helemaal de pleuris als ik me plots bedenk dat mijn camera nog onder de passagiersstoel van onze huurauto ligt... shitshitshit! Uiteraard kan ik de verhuurmaatschappij (Hertz) niet bereiken, is het in Nederland midden in de nacht en is centrum Cancun te lang rijden om voor sluitingstijd nog aan te komen. Na veel moeite heb ik het juiste knopje aangeklikt om Rentelcars, de overkoepelende maatschappij, te mailen of zij mij in contact kunnen brengen met Hertz, maar op het hoofdkantoor is het midden in de nacht waardoor we sowieso onze camera hier in Cancun moeten achterlaten. Flink balen uiteraard, nu maar hopen op de eerlijkheid van de Mexicaanse Hertz mensen.

Woensdagsochtends krijgen we, voordat we weggebracht worden, nog een extreem vullend ontbijt, om vervolgens via de pinautomaat naar het vliegveld gebracht te worden. Onze eerste vlucht gaat voorspoedig, duurt 2uur en brengt ons in Houston, Texas.

Hier regelen we, als het goed is, een vliegtuigbedje voor Ivar en lunchen we met vette Amerikaanse hap. Over 4 uur mogen we weer instappen in het vliegtuig wat ons naar Schiphol brengt. Ondertussen heeft Rentalcars gemaild dat ze me niet kunnen helpen, maar hebben de Hertz mensen mijn camera gevonden en uit zichzelf een mailtje gestuurd of ik wil bellen, chapeau. Uiteraard kan ik ze nog steeds niet telefonisch bereiken, maar het eerste contact is er!

Om kwart voor 5 staan we gelukkig weer op de startbaan en het voorwiel is al bijna van de grond als de piloot aan de handrem trekt. Door een grote onweerswolk op onze route moeten we 5 minuutjes wachten. Helaas veranderd deze 5 minuten in 2 uur en stijgen we pas om kwart voor 7 op. We hebben gelukkig erg ruime plaatsen en voor Ivar is een baby basinet, een soort reiswiegje, geregeld (hier moesten we zelf meerdere malen achteraan, maar het is gelukt) waar hij in kan slapen. En slapen doet ie! Bijna de hele vlucht van Housten naar Amsterdam wordt er geslapen. Ikdurf zelfs te beweren dat hij het beste geslapen heeft van iedereen in het vliegtuig. Zelfs de knetterstem van een van de stewardessen was niet hard genoeg om Ivar wakker te maken.


Na ruim 8uur vliegen komen we om kwart over 10 Nederlandse tijd aan op Schiphol en worden we om iets over 1 weer door Frank thuis afgeleverd! Ivar naar bed, wij naar bed (aaaaaah, want ik heb totaal niet geslapen in het vliegtuig) en tegen 5uur gaan we naar opa en oma Nijkamp waar we heerlijk gekookte aardappels met bloemkool en een gehaktbal eten! Als we na de vroege koffie weer thuis komen blijkt ons internet niet te doen, maar dat is geen probleem.. ik ben toch helemaal naar de klote en lig om 9uur in bed. Totaal gesloopt en niet meer in staat om fatsoenlijk na te denken proberen we te slapen als plots Ivar weer begint met huilen! Shit, die denkt natuurlijk dat het nog maar 2uur smiddags is... om 1uur vannacht is het dan ein-de-lijk gebeurd. De vakantie is afgelopen, Ivars jetlag is weer begonnen, ik ben alweer moe voordat ik moet werken, we zijn weer bij af...



Tot de volgende vakantie!

Reacties

Reacties

alda

Tja, Mathijs, blijkbaar heeft niemand genoeg beklag met jullie om je financieel te ondersteunen....
(Ha,ha)
Schitterende verhalen, bedankt!

Eveline

Aaachhhh...ik krijg bijna met jullie te doen....?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!