famnijkamp.reismee.nl

Dag 9 - Laguna Bacalar

Dag 9


We slapen vannacht lekker lang en worden iets voor 7 gewekt door een vrolijke Ivar en nemen we de jongen even in bed. Iets voor achtten vertrekken we richting het gezellige restaurantje van gisteravond waar we blijkbaar ook kunnen ontbijten. Ook overdag ziet het er hier goed uit en we genieten even van vers fruit met yoghurt en granola.

Als het eten op is gaat Ivar weer naar bed, blijft Lianne bij het hotel en rij ik naar het volgende dorp voor een pinautomaat, Chetumal is helaas wel driekwartier rijden.. bijna aangekomen zie ik verkeersborden met daarop Belize 14km, Chetumal 19km. Even schrik ik me de pleuris, ik hoef toch niet de grens over? Gelukkig komt vlak voor het dorp afslag Belize en blijf ik lekker in Mexico. Ik pin, hop ff langs de Mac voor een koffie en rijd weer rustig maar het hotel.


Ivar is zich van geen kwaad bewust als hij om 11uur wakker wordt. We hijsen hem in zn zwempak en lopen richting het meer aan het eind van de straat. Laguna Bacalar is een van de grootste meren van Mexico, maar het is meer een brede rivier zonder in - en uitgang, de overkant kun je duidelijk zien. Het meer staat hier bekend als het meer met de zeven kleuren, en hier is niks aan gelogen. Super helder lichtblauw water wordt afgewisseld met donkere vlekken. Overal staan strandhuisjes met rieten daken en steigers in het water met aan het einde schommels en hangmatten. We voelen ons hier even op de Malediven!

Helaas dwingt de zon ons terug in de schaduw en gaan we via La Piña, het cafeetje tegenover ons hotel, terug naar het hotel. Bij La Piña eten we een heerlijk pitabroodje met kip of falafel, poeh hè, wat kunnen die Mexicanen toch lekker koken. Het sfeertje hier in La Piña, en eigenlijk in het hele dorp, is erg relaxed. Bob Marley zingt op de achtergrond de welbekende hits en iedereen geniet hier onder rieten dakjes van smoothies met ananas, papaya, banaan, meloen, mango en andere verse tropische vruchten. Hier zal ongetwijfeld per ongeluk links en rechts een druppeltje rum in zijn gevallen, maar daar hoor je mij niet over.



We houden met zn drieën een korte siësta en springen aan het eind van de middag in het heerlijk frisse zwembad. Ivar is vanmiddag wat hangerig en voelt behoorlijk warm aan, daarom besluiten we om het met het avondeten hetzelfde te doen als gisteren, pizzatje, Netflix, flesje melk.. genieten. Half 7 ligt Ivar voor Pampus en liggen wij buiten in de hangmat bij het zwembad. Snel nog een biertje bij La Piña en dan betalen we, met pijn in ons hart, ons veel te dure hotel. We zijn weer blut en gaan naar bed! Morgen beginnen de zorgen opnieuw...


Reacties

Reacties

Marielle Lankamp

Superleuke verhalen!! Ik waan me een beetje in Mexico ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!