famnijkamp.reismee.nl

Dag 15 - Playa del Carmen, Gran Cenote

Ik ben de tel kwijt.. (Lianne gelukkig niet.. zie titel!)

Afgelopen dagen zijn er niet van die spannende verhalen verschenen. Niet omdat het allemaal veel te spannend is voor jullie, ook niet omdat het saai is met Frank en Anneleen, maar gewoon omdat we heerlijk aan het strand liggen te slapen en helemaal niks meemaken. Dat wat we meemaken is niet de moeite om te onthouden. Behalve dat Frank gisteren weer heel Playa del Carmen heeft afgestruind opzoek naar een pinautomaat, dit keer dus lopend, en helemaal nat van het zweet, teleurgesteld, en nog steeds zonder contant geld terug kwam. Mochten jullie donaties willen doen, stuur dan even een persoonlijk berichtje voor ons rekeningnummer. Lianne en ik staan uiteraard zelf ook open voor donaties, misschien dat we dan nog een paar weken langer kunnen blijven hier!

De dagen zijn eigenlijk redelijk hetzelfde, alleen hebben we een kleine activiteit toegevoegd. Smorgens worden we gewekt door Ivar, die overigens prima slaapt de laatste tijd. Daarna proppen we ons helemaal vol met ontbijt, nog wel even afsluiten met vers fruit voor een gezond gevoel om vervolgens samen met Frank en Lianne de nieuw ontdekte sportschool in te duiken (het nieuwe element in ons ochtendritueel). Eerst even hardlopen, fietsen of steppen om vervolgens af te sluiten met krachttraining waar we de komende 3 dagen nog last van hebben. We zitten uiteraard op een resort, en zo gedragen we ons ook, dus halen we de hele minibar met gekoeld water, koude washandjes en energierepen eerst leeg voordat we ons afkoelen in het zwembad... Anneleen past intussen op Ivar, wat uiteraard zeer gewaardeerd wordt!

Vandaag zijn we met zn 5en richting Tulum gereden, we durven weer in de auto, waar we op zoek zijn gegaan naar de Gran Cenote. Verrassend genoeg zit deze op fietsafstand van ons vorige hotel, daar hadden we niet aan gedacht. Tulum is een uurtje rijden, dus ondertussen maken Frank en Anneleen kennis met de saaie rechte , links en rechts maximaal begroeide snelwegen, met hier en daar een luxe resort. Nadat we boodschappen hebben gedaan in Tulum komen we aan bij de cenote waar het al behoorlijk druk is, maar gelukkig niet storend druk. We eten onze lunch, verschonen Ivar, die zich echt compleet ondergescheten heeft (te ranzig). We voelen ons een beetje ongemakkelijk bij een stelletje wat op 10meter bij ons vandaan denkt een privémomentje te hebben, maar waar ook allerlei kinderen rondhuppelen, stelletje sukkels.. na de lunch plonzen in het ijskoude water van de cenote. Heerlijk! We huren een snorkel maar in het begin valt er weinig te zien. Er zijn wel twee hele mooie grotten waar je in en doorheen kunt zwemmen, waar boven ons echt maximaal veel vleermuizen tussen de stalagtieten hangen en onder ons de stalagmieten uit de bodem schieten (of andersom?). Af en toe schiet er een klein visje onder ons door. Het is echt super mooi hier!

Na een poosje zwemmen wisselen Frank en ik even met Lianne en Anneleen, het water is namelijk echt veel te koud voor Ivar. Lianne en Anneleen hebben het schildpaddenterritorium gevonden, er zitten er tientallen, en na even goed kijken zwemmen ze door de hele cenote. Als we erop letten schieten overal de schildpadden, groot en klein, onder ons door. Een erg leuk gezicht! Half vijf worden we de cenote uitgefloten door de ‘badmeester’ en rijden we via de supermarkt, voor een paar koude pilsjes, richting ons resort. We doen nog wel even de achterruiten naar beneden als we langs de politiepost tijden..

Tegen half acht gaan we uit eten bij voormalig ‘Regina’, denken we, waar we hele lekkere en bijzondere kip eten. Afsluitend eten Frank en Lianne, tot grote verbazing van de ober, alleen een toetje op het resort. Vanillecustard, op kosten van Anneleen (heeft ze hard voor gewerkt heb ik mij laten vertellen). Als iedereen verzadigd en verkwikt is, spelen we nog een potje kaart. We hopen nog even of de wasbeer van gisteren weer langskomt, maar deze heeft vanavond denk ik een andere ronde. Wij zien hem in ieder geval niet meer. 11uur liggen we in bed, morgen weer richting Cancun. Helaas... (tenzij we vanavond nog een flinke donatie krijgen natuurlijk =D)

Welterusten

Joyce (juf van Ivar en collega van Anneleen)

Wat super leuk om jullie verhalen te lezen!! En wat een geweldige foto's... Geniet van jullie vakantie ?
Ik ga niet alles lezen want dan heeft Ivar niks meer te vertellen na de vakantie ?

Liefs!